En liten uppdaterIng

Publicerat 7 oktober, 2012 av AKsblogg

Nu tänkte jag göra en liten uppdatering av bloggen. Jag glömmer ofta bort den och när jag kommer ihåg den finns det ingen tid för uppdatering 😉

Det är inte så mycket intressant att skriva om men kan ju försöka minnas lite av det som hänt i alla fall.

Kan börja med resan Lucaz och jag gjorde till Stockholm. Vi hade det verkligen underbart tillsammans 🙂
Dagarna tillbringade vi på Grönan för att somna utmattade på hotellet när kvällen kom 😉
Vi behövde verkligen den tiden tillsammans

För ett par veckor sedan åkte Lucaz jag och min pappa till Norge för att hälsa på min bror med familj 🙂
Resan tog nästan 10 timmar dit men Lucaz fixade det galant Vi kom dit på fredagskvällen så det var bara att äta lite och åka till hotellet för att sova.


På lördagen åkte vi tidigt till brorsan. Dom bor så otroligt fint uppe på ett fjäll.


Lucaz lekte i flera timmar med sina kusiner och hade det jättekul. Vi var till en park där barnen lekte med såpbubblor och hade jätteskoj. Tyvärr började det spöregna efter ett litet tag så det var bara att åka hem igen.

image

När vi kom tillbaka till brorsan fick jag äran att ta ett lyxbad i deras Bubbelbad. Jag fick testa något nytt då. Bubbelbad med skum. Kan säga att det inte är någon vidare kombination 😉
Jag la mig ner i badet och njöt för fulla muggar. När jag vaknar till ”liv” kan jag inte se någonting. Det var över 1,5 meter bubblor i duschkabinen. Jag fick mig verkligen ett gott skratt samtidigt som jag fick lite panik över hur jag skulle få bort allt skum. Men det slutade lyckligt i alla fall 🙂
Tidigt på söndagen åkte vi hem igen och den resan tog bara lite mer än 8 timmar. Det var så härligt att få träffa Alex igen som jag saknat massor under helgen

I natt drömde jag om min älskade mamma. Drömde att jag fick ett telefonsamtal från ett lasarett att brorsan skjutsat in henne. Jag skyndar mig dit och ser min älskade mamma i rullstol. Det verkade som om hon fått en stroke. Halva ansiktet hängde lite och hon hade svårt att prata. Men hon skulle försöka skoja i alla fall Saknar henne så mycket Snart är det jul och jag har börjat få ångest. Vill ju att hon ska fira jul med oss och att allt ska vara som vanligt. Men det kommer aldrig bli så mer och det gör mig så ledsen.


Men hoppas verkligen denna jul blir bättre än den förra. För mina pojkars skull så ska jag göra allt jag kan för att dom ska få en härlig jul.

En kommentar på “En liten uppdaterIng

  • Lämna en kommentar