Länge sen

Publicerat 3 augusti, 2012 av AKsblogg

Nu var det väldigt länge sen jag uppdaterade bloggen men jag har varken haft ork eller tid.

Det är en hel del som hänt. Både positiva och negativa saker sedan sist. men orkar inte skriva om de negativa så jag riktar in mig på de positiva i stället.

Kan bärja med att vi äntligen fått mammas hus sålt 🙂 Trodde aldrig att jag skulle hinna bli färdig. Men på något sätt så hann jag allt som skulle göras. Även om det såg väldigt mörkt ut flera gånger och jag höll på att hamna i en depression 😦 Men det gick bra och jag önskar paret som flyttade in där all lycka ♥

Sen har vi äntligen beställt en gravsten till min älskade mammas grav ♥ Den kommer att monteras upp någon gång i september. Ska bli så skönt när den äntligen kommer på plats. Kommer att bli så fint tror jag. På stenen kommer det även att stå ”minnena är många och saknanden är stor”. Min kompis Hilkka la upp en bild på en sten hon köpt till sin pappas grav med dom orden och det gick rakt in i mitt hjärta. Det är precis så jag känner. Saknar min mamma så otroligt mycket 😦

Alexander har hunnit bli 1.5 år. Fattar inte var tiden tar vägen. Han utvecklas hela tiden. Han sköter sig exemplariskt på dagis och det är så skönt att höra allt beröm om hur duktig och snäll han är ♥ Han har blivit en väldigt bestämd liten herre som kan allt själv, tycker han 😉 Men det är precis som det ska vara så det är bara att bita ihop. NEJ har blivit ett ord som är jätteskoj så det får jag försöka använda så lite som möjligt för annars gör han allt han inte får 😛

Lucaz har haft perioder som inte varit så bra. Men det är bara att försöka glömma och gå vidare. Han har ju även perioder då han är världens goaste snällaste kille ♥ Igår till exempel hade han hjälpt til att duka och skära tomater på korttids 😀 Han har även varit med mig och storhandlat och hjälpt mig scanna varor. När han blev trött satte han sig och tittade på film så jag kunde handla färdigt. Det kallar jag ett stormsteg i rätt riktning 😀 Jag har bokat 2 hotellövernattningar i Stockholm för bara han och mig nästa vecka. Då ska det bara vara vi och han ska få rå om mig själv under den tiden ♥ Hoppas att det blir fint väder så vi kan gå på Gröna lund och Skansen. Men vi tar det i hans takt. Ingen stress. Det är sånt som är viktigt när man har ett barn med ett funktionshinder. Att inte bara tänka på sig själv utan på honom.

Jag började min semester i morse 😀 Nu ska jag vara ledig fram till 22 augusti. Inte helt fel det inte. Känner att jag måste vara ledig för att orka bearbeta allt som vanligt. Hade inte varit fel att få åka iväg själv och vila upp mig. Men jag får vila så gott det går i alla fall.

2 kommentarer på “Länge sen

  • Lämna en kommentar